۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶

کاهش دمای هوا طی روزهای پیش‌رو در آسمان مازندران

کاهش دمای هوا طی روزهای پیش‌رو در آسمان مازندران

هواشناسی مازندران از ورود ۲ سامانه سرد بارشی از فردا جمعه تا روز سه شنبه هفته آینده خبرداد و پیش‌بینی کرد که با فعال شدن این شرایط ناپایدار جوی، دمای هوا نیز کاهش محسوسی یابد.

به گزارش کاسپین24 | طبق پیش‌بینی هواشناسی، نخستین سامانه سرد بارشی از فردا جمعه وارد مازندران می شود که با رگبار باران و کاهش دما نیز همراه خواهد بود و دومین سامانه نیز در روز دوشنبه هفته آینده که هم گسترده تر و هم سردتر خواهد بود، این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هواشناسی با پیش‌بینی بارش رگباری باران در ارتفاعات نیمه غربی استان در طی امروز، شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه را نیمه ابری تا ابری و در مناطق ساحلی و تا دامنه با رگبار باران اعلام کرد که بارش ها قابل توجه نخواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه جو استان پایدار و از اواخر وقت یکشنبه سامانه سرد بارشی وارد استان می شود که با رگبار باران، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات نیز با ریزش برف همراه خواهد بود که مناطق مختلف مازندران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از روز سه شنبه هفته آینده به بعد نیز دمای استان کاهش محسوس خواهد یافت اما این سرد شدن هوا برای باغداران مرکبات مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران در طی امروز نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات با وزش باد و از شب با کاهش ابر و در روز جمعه نیز در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها نیمه ابری تا ابری به ویژه در نیمه غربی همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز شنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری و از شب در ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران، روز یک‌شنبه هفته آینده نیمه ابری و از شب ابری با بارش پراکنده باران و در روز دوشنبه نیز ابری همراه با کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری با تداوم هوای سرد و در شهرهای غربی با بارش پراکنده باران و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و از شب ابری از سمت غرب استان با بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد همراه خواهد بود.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب است.


منبع : ایرنا