۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴

کاهش ساعت کار یا تعطیلی ادارات به‌دلیل سرمای هوا در مازندران موضوعیت ندارد

کاهش ساعت کار یا تعطیلی ادارات به‌دلیل سرمای هوا در مازندران موضوعیت ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: تعطیلی روز پنجشنبه و یا کاهش ساعت کار ادارات دولتی به دلیل سرمای هوا و مدیریت مصرف انرژی در فصل زمستان در استان موضوعیت ندارد.

به گزارش کاسپین24 | امید محبی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری،‌افزود: در صورتی کاهش ساعات کار و یا تعطیلی ادارات به دلیل سرمای هوا اعمال می شود که کمیته اضطرار و مدیریت بحران تشخیص بدهد هوای به شدت سرد شده و به طور حتم می بایست برای مدیریت مصرف انرژی این اقدامات انجام شود .

وی به سابقه انجام اینگونه اقدامات در سالهای گذشته در مازندران اشاره و تصریح کرد:‌ البته بسته به شرایط آب و هوایی همانند سال گذشته به شکل موردی ساعتی در هفته و یا روزهایی، از ساعت کار ادارات باهدف مدیریت مصرف انرژی کم خواهد شد .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران ادامه داد:‌ هیچگونه ابلاغیه و دستورالعمل مبنی بر اینکه در روزهای سرد سال قرار داریم و فعالیت کارکنان دولت در استان کاهش یابد و یا زودتر تعطیل شوند و همچنین تعطیلی روز پنجشنبه در استان نداریم.

وی خطاب به ادارات استان مازندران اعلام کرد:‌ هیچ مسوولی حق ندارد به دلیل سرمای هوا و مدیریت مصرف انرژی اداره را تعطیل کند و فعالیت ۴۴ ساعت موظفی کارکنان در هفته در ۶ روز موردتاکید است.

محبی تاکید کرد: کاهش ساعت اداری و تعطیلی پنجشنبه ها امکان پذیر نیست و موضوعیت ندارد.

به گزارش ایرنا،‌ براساس دستورالعمل و ابلاغیه های کشوری در صورت بروز سرمای شدید و افزایش مصرف گاز بمنظور مدیریت مصرف انرژی تصمیماتی اتخاذ می شود که علاوه بر جایگزین کردن سوخت دوم در واحدهای صنعتی و تجاری ،‌ کاهش ساعت کار و تعطیلی ادارات نیز انجام می شود .

تلاش مسوولان از انجام و اجرایی کردن این اقدامات و مدیریت مصرف انرژی برای جلوگیری از قطعی گاز مشترکان خانگی است اقدامی که در دی پارسال با توجه به برودت هوا در مازندران انجام شد .

البته در آنزمان به خاطر شدت سرما این گزینه نیز جوابگوی مدیریت مصرف انرژی نبود و با اتخاذ تدابیر لازم در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ خاتمه ساعت کار اداری دستگاه‌های اجرایی استان و مراکز دولتی و واحدهای آموزشی با لحاظ رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در ساعت ۱۲:۳۰ اعلام شد و کارمندان ۲ ساعت زودتر از سرکار خود بازگشتند.

براساس آخرین گزارش پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی امروز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد و از سمت غرب استان بتدریج با بارندگی پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده نیز ابری همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارندگی و در مناطق کوهستانی با ریش از یکهزار و ۳۰۰ متر ارتفاع، مه آلود با بارش برف و از بامداد یکشنبه از سمت غرب استان بتدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.


منبع : ایرنا