۱۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

گرمای زمستانی همچنان در مازندران

گرمای زمستانی همچنان در مازندران

هوای استان امروز و فردا با افزایش محسوس دما و احتمال وقوع آتش سوزی همراه است.

به گزارش کاسپین24 | ‌‌کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با عبور امواج تراز میانی جو ، امروز و فردا افزایش محسوس دما در استان و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات خواهیم داشت بطوریکه بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی به 29 درجه می رسد.

غلامپور با اشاره به هشدار درباره افزایش دمای هوا، کاهش نسبی رطوبت و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی استان ، افزود: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها جداَ خودداری و پیش از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله به نزدیک‌ترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر پنج شنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان افزایش ابر و در مناطق کوهستانی و نیمه غربی استان بارش باران و برف پیش بینی شده افزود: جمعه با استقرار سامانه بارشی در مازندران، از سمت غرب استان بارندگی، وزش باد نسبتا شدید ، کاهش دما خواهیم داشت که این سامانه به تدریج درمناطق مرکزی و شرقی فعال و در ارتفاعات نیز بصورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه با تقویت سامانه بارشی علاوه بر کاهش دما ، بارندگی و وزش باد در سطح استان گسترده می شود،گفت: پیش بینی می شود؛ بارش برف به دامنه ها و مناطق جلگه ای استان نیز برسد.

غلامپور افزود: دوشنبه با خروج سامانه بارشی از استان به تدریج کاهش ناپایداری در استان خواهیم داشت.

وی گفت: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیتهای دریایی مناسب است.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما