۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱

گرمای پاییزی از امروز تا سه شنبه در مازندران

گرمای پاییزی از امروز تا سه شنبه در مازندران

هوای مازندران از امروز تا سه شنبه آفتابی همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با اشاره به شرایط پایدار جوی و افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه، پیش‌بینی کرد که از شامگاه شنبه تا روز چهارشنبه علاوه بر ابرناکی آسمان، شاهد رگبار باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با گرم‌تر شدن هوا تا چند روز آینده، میانگین دمای هوا از امروز تا روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۹ تا ۲۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، با ورود سامانه جدید از شامگاه سه‌شنبه، دمای هوای مازندران در روز چهارشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوای استان با یک تا ۶ درجه کاهش در مقایسه با روز ماقبل آن به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران از امروز شنبه تا روز سه شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی دما و از شامگاه سه شنبه با افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ ها، نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش دما، وزش باد و بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، کاهش دما و وزش باد و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۱.۵ و بلده با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.


منبع : ایرنا