۱۳:۰۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

۲۰ شهر و 213 روستای مازندران دچار تنش آبی است

۲۰ شهر و 213 روستای مازندران دچار تنش آبی است

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: در حال حاضر ۲۰ شهر و 213 روستای مازندران دچار تنش آبی است در حال پیگیری حل این مشکل هستیم.

به گزارش کاسپین24 | بهزاد برارزاده صبح یکشنبه در نشست معاونان شرکت درباره پروژه‌های آبرسانی در استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستا در استان دچار تنش آبی هستند که البته اقدامات خوبی در قالب پروژه‌های تنش آبی برای این شهرها و روستاها در حال اجراست.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی قائمشهر گفت: تاکنون برداشت از کف مخزن ذخیره ۲۵ هزار متر مکعبی این شهر به اتمام رسید و اجرای ۱۷ کیلومتر خط انتقال با برآورد اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در مرحله مناقصه قرار دارد که تاکنون ۵ میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافت و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا سال ۱۴۰۲ این پروژه به اتمام می‌رسد و مشکلات تنش آبی قائمشهر همانند ساری و بابل برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به ۱۸ روستای بهره مند از آب آشامیدنی سالم در قالب مجتمع آبرسانی لفور از وزیر نیرو خواست تا ۹۵ روستای پایین دست تصفیه خانه آب شرب شهرهای گروه الف هم در قالب یک مجتمع آبرسانی از آب این تصفیه خانه بهره مند شوند.

برارزاده ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت خوب پروژه‌های جهاد آبرسانی در مازندران تصریح کرد: ۱۹ مجتمع آبرسانی و ۱۲۸ روستا در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی در استان در دست اجراست که مقررشده به ۲۰۰ روستا ارتقا یابد در همین راستا برای فاز دوم پروژه‌های محرومیت زدایی نیز ۵۴۶ روستا در نظر گرفته شده که با اجرا و اتمام این طرح‌ها می‌توانیم به زودی جشن پایان محرومیت زدایی در زمینه آب شرب سالم و بهداشتی را در استان مازندران برگزار کنیم.


منبع : مهر