۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۲
معاون استاندار عنوان کرد:

۴۰۴۹ شعبه اخذ رأی برای ۲۸ خردادماه در استان مازندران در نظر گرفته شده است

۴۰۴۹ شعبه اخذ رأی برای ۲۸ خردادماه در استان مازندران در نظر گرفته شده است

معاون استاندار مازندران گفت: در سطح استان مازندران و ۲۲ شهرستان استان و تعداد ۴۰۴۹ شعبه اخذ رأی ، هیات بازرسی استان مرکب از ۵ نفر و هیأت های بازرسی شهرستانها مرکب از ۳ نفر شکل گرفت که بر کل فرآیندهای انتخاباتی مراقبت و کنترل لازم را اعمال خواهند کرد.

به گزارش کاسپین24 | خیرانپور تصریح کرد : نظر به اینکه طبق اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران , اداره امور کشور متکی به رأی و نظر مردم می باشد و مکانیزم اخذ نظر مردم برای اداره امور کشور نیز برگزاری انتخابات است .

وی افزود: در برگزاری هر انتخابات اجرای دقیق قانون انتخابات و نیز حسن جریان فرآیندها و روز شمار انتخابات بسیار مهم بوده و کنترل و مراقبت بر این دو مولفه مهم بر هیأت های بازرسی است، ضرورت دارد مجریان و برگزارکنندگان انتخابات و کاندیداهای محترم و طرفداران و ستادهای انتخاباتی آنها این دو مولفه را رعایت نمایند و در صورت بروز هر گونه عدول و تخلف احتمالی سریعا مراتب به مجاری مرتبط برای اصلاح،تذکر و در صورت تکرار تخلف جهت برخورد قانونی و اقدامات لازم منعکس گردد. 

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران تصریح کرد : برای تحقق این دو وظیفه مهم در سطح استان مازندران و ۲۲ شهرستان استان و تعداد ۴۰۴۹ شعبه اخذ رأی ، هیات بازرسی استان مرکب از ۵ نفر و هیأت های بازرسی شهرستانها مرکب از ۳ نفر شکل گرفت که بر کل فرآیندهای انتخاباتی مراقبت و کنترل لازم را اعمال خواهند کرد .

خیریانپور افزود: علاوه بر این برای روز انتخابات ۲۸ خرداد ماه نیز در هر شعبه اخذ رای یک نفر بازرس ثابت و تعداد ۲۷۰ نفر سربازرس و تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای مراقبت و کنترل حسن جریان انتخابات و اجرای دقیق قانون انتخابات در حوزه های انتخابیه و شعب اخذ رای به کارگیری خواهند شد .

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مازندران با تصریح بر اینکه حق انتخاب کردن بعنوان حق سیاسی مردم برای اداره امور کشور محسوب می شود، گفت: درخواست می شود در اجرای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق مشارکت حداکثری, مردم عزیز و واجدین شرایط روز جمعه ۲۸ خرداد با شرکت در انتخابات از حق انتخاب کردن خود به نحو شایسته ای استفاده نمایند.


منبع: ایسنا