۲۰:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۴
سیل در راه مازندران؛

اعلام وضعیت آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

اعلام وضعیت آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در ترددهای محورهای کوهستانی از روز دوشنبه تا اوایل صبح سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: سامانه بارشی از دوشنبه ۶ فروردین وارد استان و اوایل صبح سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ از استان خارج می‌شود.

بر این اساس در این مدت بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به پوشش خزانه برنج و سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق، احتمال جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه خواهد بود.

احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌های برف گیر، مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

همچنین مسافران نوروزی در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما