۱۸:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۷

سیراب شدن آب‌بندان‌های مازندران

سیراب شدن آب‌بندان‌های مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: میزان پُرشدگی آب‌بندان‌ها در مازندران تا هفته سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد بود، اما با توجه به بارندگی‌های خوبی که در استان داشتیم این رقم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش کاسپین24 | مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از پرشدگی حدود ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران در ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بارش‌های مناسب روز‌های اخیر در مازندران منجر به پر شدن بسیاری از آب‌بندان‌های استان شد.

حیدر داوودیان با بیان اینکه در آستانه آغاز فعالیت‌های کشاورزی ذخیره آب در آب‌بندان‌های استان وضعیت بسیار مطلوبی دارد وآب‌بندان‌ها نقش بسیار مهمی در تأمین آب کشاورزی استان دارند خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌ها در مازندران تا هفته سوم اسفند ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد بود، که اکنون با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان این رقم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

داوودیان افزود: حدود ۸۹۰ قطعه آب‌بندان در مازندران با ظرفیت ذخیره مجموع ۴۰۵ میلیون متر مکعب، نقش مستقیم و اساسی برای تأمین آب کشاورزی حدود ۳۵ هزار هکتار از کشتزار‌های استان دارند.

بر اساس آمار‌ها اکنون از ظرفیت مجموع ۴۰۵ میلیون مترمکعبی آب‌بندان‌های مازندران حدود ۳۶۵ میلیون مترمکعب پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به بارش‌های سال آبی جاری در استان اشاره کردو گفت: از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ در استان ۴۱۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که نسبت به دوره درازمدت ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب رسیده است که در این شاخص با کاهش ۲۰ درصدی ،هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی وجود دارد.


منبع: خبرگزاری صدا وسیما