۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۱۰

فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری چالش مازندران

فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری چالش مازندران

استاندار مازندران گفت: فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری در دستگاه های اجرایی از چالش های مازندران است.

به گزارش کاسپین24 | احمد حسین زادگان، در جلسه نشست گفت وگوی دولت با بخش خصوصی مازندران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارکرد: بانک های خصوصی باید همنوا با دیگر بخش ها به مشکلات و مسایل اقتصادی استان و کشور توجه و نقش خود را در میدان توسعه استان به درستی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک های خصوصی باید نسبت به موضوع توسعه و تقویت تولید احساس مسئولیت داشته باشند، ادامه داد: اراده مشترک و جمعی و درک درست از واقعیت های اقتصادی کشور زمینه ساز توسعه است.

استاندار مازندران با برشمردن مشکلات اقتصادی واحد های تولیدی و صنعتی استان، خاطرنشان کرد:به رغم این که سال های سال همه مشکلات استان در بخش های مختلف آسیب شناسی و به صورت کارشناسی احصاء شده است، اما به دلیل فقدان اراده مشترک و نرسیدن به درک جمعی شاهد عقب افتادگی استان هستیم.

حسین زادگان بخش زیادی از مشکلات استان مازندران را ملی دانست و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به کرات از سوی مدیران ملی و استانی در خصوص نقش ملی گردشگری استان ، نقش تولیدات کشاورزی منطقه در امنیت غذایی کشور ، اهمیت حفظ زمین های کشاورزی ، سواحل دریای خزر و نقشی که مازندران می تواند در صادرات و بازرگانی با کشورهای cis داشته باشد، به قدر کفایت توضیح و برنامه های کارشناسی برای رفع مشکل ارایه شد.

وی افزود:اما ظرفیت های یاد شده همچنان به دلایل مختلف منجر به توانمندی اقتصادی استان نشده است.

استاندار مازندران به تولید قریب ۳ میلیون تنی مرکبات استان اشاره کرد و یادآورشد: علیرغم این که ۷۰ درصد این محصول، مازاد بر مصرف داخلی قابلیت صادرات دارد، اما همچنان استان فاقد گمرگات دریایی ، شرکت های حمل و نقل بین المللی، کشتی های دارای امکانات خاص ، پرواز های مستقیم تجاری و دیگر زیرساخت های مورد نیاز است و هر ساله هم ضرر و زیانش متوجه باغداران و کشاورزان ما می شود.

حسین زادگان با اشاره به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی "روماک"، افزود: مازندران با وجود ظرفیت های موجود باید مورد حمایت وزارت صمت و دولت قرار گیرد تا شاهد توسعه محصولات کشاورزی در استان باشیم.

استاندار مازندران یکی دیگر از مشکلات را فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری در دستگاه های اجرایی دانست و بیان کرد: به نظر می رسد تا زمانی که نتوانیم این مسایل را حل و فصل کنیم، قادر به توسعه و رسیدن به رضایتمندی عموم مردم نخواهیم بود.

وی همدلی وفاق و نقش آفرینی بخش خصوصی را راهکار برون رفت از شرایط فعلی دانست و افزود: بخش تولید با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به توجه جدی دارد و باید موانع حاصل از بروکراسی زائد اداری را از پیش روی آن برداشت.

منبع : ایسنا