۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

قدردانی استاندار مازندران از مردم برای حضور حماسی در انتخابات

قدردانی استاندار مازندران از مردم برای حضور حماسی در انتخابات

استاندار مازندران در پیامی از مردم استان برای حضور حماسی پای صندوق‌های رای قدردانی کرد.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور دراین بیانیه، ۱۱ اسفند را یکی از روزهای پر افتخار و عزت خواه مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ملت بصیر و انقلابی ایران در بیش از چهار دهه از حیات گرانسنگ انقلاب همواره در تمامی صحنه ها، با دشمن شناسی و درک موقعیت ها؛ زیباترین حماسه حضور را در راستای عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از آرمان های امام شهیدان (ره) و شهدای والامقام ایران اسلامی رقم زده است.

وی اضافه کرد:‌ انتخابات، یکی از مهم ترین و عالی ترین جلوه ها و نمادهای حماسه حضور و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام است و ملت غیور و بزرگ ایران اسلامی در این عرصه نیز همیشه حماسه ساز بوده اند و با ایفای نقش و رسالت خود، موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام شدند.

استاندار مازندران گفت:‌به لطف و فضل پروردگار، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شورانگیز مردم و مشارکت غالب طبقات فکری و سیاسی در سراسر میهن اسلامی و دیار علویان برگزار شد.

وی ادامه داد:‌با وجود تمامی توطئه ها و جوسازی های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده نظام، که با همه ظرفیت ها سعی کردند مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کنند، در سایه هدایت ها و منویات داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حماسه ای دیگر را در صحیفه زرین تاریخ انقلاب ثبت و ضبط کردند.

حسینی پور ضمن تشکر از تمامی فعالان و برگزار کنندگان انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بطور ویژه از مردم مومن، بصیر و ولایتمدار مازندارن برای حضور پرشکوه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد.

برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.


منبع : ایرنا