۲۰:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۴

پیش بینی آب هوای هفته پیش روی مازندران

پیش بینی آب هوای هفته پیش روی مازندران

هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایداری جوی در ۴۸ ساعت آینده، پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت صاف تا نیمه ابرای و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

به گزارش کاسپین24 |  با استقرار سامانه پایدار جوی، دمای هوای مازندران نیز طی امروز و فردا روند افزایش را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در طی این مدت بین ۱۸ تا ۲۰، مناطق غربی بین ۱۴ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۱۲ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی با ورود سامانه جدید از روز یکشنبه دمای هوا دوباره روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا روز دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در مقایسه با روز شنبه با چندین درجه کاهش، در روز دوشنبه به ۱۳ تا ۱۵، در مناطق غربی به ۱۴ تا ۱۵ و در مناطق کوهستانی نیز به ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی، از روز سه شنبه از شدت ناپایداری های جوی استان کاسته خواهد شد اما در روز چهارشنبه دوباره شاهد بارش پراکنده باران در مازندران خواهیم بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در سواحل غربی نیمه ابری تا ابری و در سایر مناطق صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، در روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر به تدریج با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود با بارش باران و در مناطق مرتفع با بارش برف و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گاهی به نسبت شدید و در روز چهارشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر ابری همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی کرده است.

وضعیت آب و هوای مازندران نیز در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و از شب با کاهش ابر و از روز جمعه هفته آینده تا روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که پل سفید با ثبت دمای ۱۸.۹ و دلیر چالوس با ۱۱.۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به نرتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان دز مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است و برای فعالبت های دریایی مناسب خواهد بود.


منبع : ایرنا